تابستان

تابستان است – و هوای بسیاری از مناطق گرم و خشک می‌باشد. در حالی که بسیاری از گیاهان در هوای گرم با آب کافی عملکرد خوبی دارند، اما شرایط گرم و خشک می تواند حتی در سخت ترین گیاهان باعث ایجاد تنش و ضعف شود. در اینجا پنج روش برای محافظت از درختان میوه و گیاهان دیگر در طول گرمای تابستان ذکر شده است:

مالچ دهی
احتمالاً مالچ یکی از اولین اقدامات توصیه شده برای محافظت از گیاهان در برابر تنش گرمای تابستان است. لایه‌ای از مالچ برای درختان، درختچه‌ها، باغها و گیاهان فضای سبز همگی مناسب است.
بعضی از گیاهان که در خاک اسیدی بهتر عمل می کنند – مثل زغال اخته و آزالیا – از مالچ تهیه شده از مواد اسیدی مانند مالچ چوب کاج یا پوسته دانه پنبه بهره بیشتری می‌برند. مالچ اسیدی به پایین نگه داشتن pH خاک که برای رشد گیاه مفید است کمک می کند.
مواد مالچ می تواند شامل کمپوست ، کود کمپوست ، برگهای خشک شده ، بریده های چمن خشک شده یا هر نوع ماده ارگانیک دیگری مانند پوست درخت باشد. موادی نپوسیده، مانند خاک اره تازه یا بریده های چمن تازه، باعث از بین رفتن نیتروژن خاک به طور موقت می‌شوند و تأثیر منفی بر رشد گیاه دارند. مالچ به حفظ رطوبت خاک کمک می‌کند و باعث ایجاد محیطی سردتر در پای گیاه می شود. در طول تاریخ در زمانن‌های مختلف  از مالچ در باغ ها و مزارع استفاده شده است. در دهه 1800 و قبل از آن، استفاده از مالچ سنگ‌های درشت در اطراف درختان میوه و گیاهان دیگر برای کشاورزان معمول بود.

آب کافی
اگرچه واضح است که گیاهان به آب نیاز دارند ، اما نیاز آبیاری گیاهان بسته به رطوبت، خاک و سایر عوامل متفاوت است. بسته به نوع خاک، درختان جوانتر، درختچه‌ها و دیگر گیاهان هر روز یا به ندرت هفته ای یکبار به آب احتیاج دارند. درختان و گیاهان دیگری وجود دارند که در خاک ماسه ای رشد می کنند که نیاز به آبیاری مکرر دارند – حداقل هر روز. گیاهان دیگری نیز وجود دارند که در خاک رسی کشت می‌شوند و فقط یک یا دو بار در هفته به آب احتیاج دارند. اگر باران ببارد و ما مجبور به آبیاری نباشیم ، که عالیست! و همانطور که احتمالاً دیده اید، آب باران باعث رشد شگفت‌انگیز گیاهان می شود، عمدتا به دلیل نیتروژن و سایر مواد مغذی که به طور طبیعی در آب باران هستند.
گیاهان بارور به طور خاص در ماه های تابستان به آب زیادی احتیاج دارند. آب در بیشتر میوه‌ها و سبزیجات درصد زیادی از بافت را تشکیل می دهد. در طی ماه های گرم و خشک تابستان، آبیاری تکمیلی برای رشد کیفیت محصول ضروری است. درختان میوه و گیاهان بزرگ دیگر عمیقاً، با استفاده از آبیاری قطره ای و به سادگی اجازه دادن جریان آب برای مدتی از شلنگ آب در نزدیکی پایه درخت و اطراف خط قطره شاخه ها. به عنوان یک قاعده کلی ، همه گیاهان به جای آبیاری‌های سطحی، به آبیاری عمیق احتیاج دارند.

کود
اگرچه به نظر نمی رسد که کوددهی در لیست عملیات داشت تابستانی گیاهان قرار داشته باشد، کود برای داشتن گیاهانی سالم ضروری است. گیاهان سالم در مقابل خشکسالی بهتر از گیاهان محروم از مواد مغذی مقاومت می کنند. میزان باروری بسته به نوع گیاه متفاوت است. اگر هرگز از کودهای محلول مانند Miracle-Gro استفاده نکرده اید، تابستان زمان بسیار خوبی برای شروع استفاده از آن است. کودهای دیگری مانند کودهایی که می توانند در پای گیاهان پاشیده شوند نیز مفید هستند زیرا می توان قبل از آبیاری گیاه از آنها استفاده کرد. درختان میوه جوان و درختچه‌ها را می توان با استفاده از همان کود بصورت محلول در آب یا کودی دیگر، کوددهی کرد. حتی اگر حتی درختان میوه تازه کاشته شده به نظر می رسد از گرمای تابستان رنج می برند،  می‌توانید آن‌ها را کوددهی کنید. درختان میوه بالغ که دارای میوه هستند باید به طرز خاص کوددهی شوند که از آسیب رسیدن به میوه جلوگیری شود. سبزیجات و گیاهان فضای سبز را می توان به طور منظم در طول تابستان و در طول فصل رشد کوددهی کرد.

هرس و کشت نکنید
تابستان – به ویژه وقتی که خشک است – زمان سختی برای گیاهان است. در صورت امکان از هرس گیاهان و درختان و از کاشت آنها در هنگام گرمای تابستان خودداری کنید. هیچ گیاه نباید در طی ماههای تابستان گیاهی کاشته شده در یک محل به محل دیگری جهت کشت منتقل شود. اگر یک درخت یا گیاه باید هرس شود (به عنوان مثال به دلیل بیماری)، اطمینان حاصل کنید که به گیاه پس از هرس، کود اضافی و آب داده می‌شود.

گیاهان را می توان در طول تابستان از گلدان در زمین کاشت اما تنها در صورتیکه گیاه کشت شده به مدت چند هفته به طور کامل و به طور منظم آبیاری شود. گیاهانی که برای رشد در سایه قرار داشته باشند بهتر از گیاهانی که در آفتاب کامل کشت شوند، در طول تابستان رشد خواهند نمود.

در صورت لزوم از سایه‌بان استفاده کنید
بسیاری از انواع گیاهان جوان ، گرمای تابستان جنوب، که از بعد از ظهر سایه است را ترجیح می دهند. زغال اخته به ویژه گیاهان جوان آن از سایه‌های بعد از ظهر در تابستان استفاده مفید می‌برند. سبزیجاتی مانند لوبیا و بیشتر سبزیجات دارای برگ سبز ، سایه بعد از ظهر را در اوج تابستان را می‌پسندند. باغبان می تواند با استفاده از پارچه مشکی سایبان موقتی برای محدوده ویژه‌ای از گیاهان ایجاد کند. حتماً پارچه را طوری قرار دهید که گیاه فقط بعدازظهر در سایه قرار گیرد. در بسیاری موارد، سایه‌اندازی گیاهان که در گرمترین ساعات روز استرس نشان می‌دهند به رشد آنها حتی در گرمای تابستان کمک می کند.

منبع: leggcreekfarm.com

جهت مشاوره و تهیه کود مناسب با شماره‌های زیر تماس حاصل نماییید:

02182882004-5

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *