سفیر هلند

سفیر هلند در قزوین:

بعد از برجام ، مبادلات تجاری و اقتصادی هلند و ایران رو به رشد است.

سفیر هلند در بازدید از شرکت دانش بنیان نهال گستر رویان گفت : بعد از برجام ، سطح و حجم مبادلات تجاری و اقتصادی هلند و ایران رو به رشد بوده و این روند در سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  امور اقتصادی و دارایی استان قزوین ، سوزانا تراتسال سفیر هلند در ایران در حاشیه بازدید از شرکت دانش بنیان نهال گستر رویان و طرح توسعه آن که با حضور دکتر فریدون همتی استاندار قزوین ، سید محمدعلی قاسمی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و مسئولان استانی برگزار شد اظهار داشت : کشور هلند در سطح دنیا در زمینه تولید و صادرات محصولات کشاورزی  به ویژه در زمینه تولید و صادرات گل در رتبه دوم جهان قرار دارد و سفارت هلند این هدف را برای خود ترسیم نموده است که به دنبال یافتن فرصت های جدید و توسعه مناسبات با سایر کشورها و مشارکت با شرکت های مختلف فعال در این حوزه باشد .
وی افزود: بعد از برجام سطح مبادلات اقتصادی ایران و هلند در زمینه های مختلف رو به رشد بوده و از دعوت شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه با اشتیاق استقبال می نمائیم و امروز  مصادیق کشاورزی مدرن را در شرکت نهال گستر رویان مشاهده کردیم .
سفیر هلند در ایران گفت: سفارت هلند به دنبال این است تا یک پل ارتباطی بین کشور هلند و ایران در زمینه های مختلف اقتصادی و خصوصا کشاورزی برقرار کند و این مناسبات را می توان با برگزاری نشست ها و برپایی نمایشگاه های مشترک گسترش داد .
سوزانا تصریح کرد: بعد از برجام شرکت های زیادی از هلند در زمینه های مختلف نه فقط در حوزه کشاورزی بلکه در بخش های مختلف از قبیل انرژی، آب، کشتی سازی و… به ایران آمده اند و به دنبال آن هستند که از این فرصت جدید در جهت توسعه همکاری با ایران استفاده کنند.
وی گفت : در این مدت حتی هیات هایی در سطح وزراء از هلند به ایران آمده و در کنفرانس های مختلف شرکت کرده و بازدیدهایی نیز از ظرفیت ها و توانمندی های ایران داشته اند.
سفیر هلند در ایران ادامه داد: اجرایی نمودن طرحهای بزرگ زمان بر بوده و نباید انتظار داشت در فاصله زمانی کوتاه پس از برجام اتفاقات بزرگی حادث شود لذا سال آینده سالی بسیار خوب در زمینه توسعه همکاری های بین دو کشور خواهد بود.
شرکت دانش بنیان نهال گستر یکی از شرکت هایی است که با بهره گیری از تجهیزات روز دنیا  در زمینه  رشد نهال و نشا به روش های جدید فعالیت می کند.

۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ۰۸:۵۰

منبع: سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *