گوجه فرنگی گیلاسی

گوجه‌فرنگی خوشه‌ای و گوجه‌فرنگی گیلاسی هر دو میوه خوشمزه‌ای می‌دهند که می‌توانید در خانه نیز آن‌ها را پرورش دهید، اما تفاوت بین گوجه‌فرنگی خوشه‌ای و گوجه‌فرنگی گیلاسی چیست؟ باور کنید یا نه، بین آن‌ها تفاوت وجود دارد! اکثر مردم فکر می‌کنند که هر دو نوع گوجه‌فرنگی یکسان هستند و فقط با نام‌های مختلف به فروش می‌رسند، اما این طور نیست.

بنابراین تفاوت بین گوجه‌فرنگی انگوری و گوجه‌فرنگی گیلاسی چیست؟ برای تشخیص این تفاوت، ادامه مطلب را مطالعه نمایید!

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی خوشه‌ای

گوجه‌فرنگی‌های خوشه‌ای از گوجه‌فرنگی‌های گیلاسی کشیده‌تر هستند و از نظر شکل  بیشتر شبیه انگور هستد (از این رو نام گوجه‌فرنگی خوشه‌ای یا انگوری به آن‌ها داده شده است!). آن‌ها همچنین کوچکتر از گوجه‌فرنگی گیلاسی (تقریباً نصف اندازه آن‌ها) هستند و پوستی ضخیم‌تر دارند. گوجه‌فرنگی خوشه‌ای به اندازه گوجه‌فرنگی گیلاسی شیرین نیست و گوشتی‌تر و کم آب‌تر هستند.

اگر زیاد مسافرت می کنید یا مرتبا فراموش می‌کنید سبزیجاتی را که خریده‌اید مصرف نمایید، گوجه فرنگی خوشه‌ای انتخاب بهتری است زیرا ماندگاری بیشتری دارد!

گوجه‌فرنگی گیلاسی

گوجه‌فرنگی‌ گیلاسی به این دلیل خوانده می شود که به اندازه یک گیلاس هستند! برخلاف گوجه‌فرنگی خوشه‌ای، آن‌ها بزرگتر ، شیرین‌تر و پوستی نازک‌تر دارند. آ‌ن‌ها همچنین از میزان آب بالاتری برخوردار هستند و باعث می‌شود گزینه مناسب‌تری برای سالاد باشند. گوجه‌فرنگی گیلاسی همچنین در رنگ‌های مختلف از قرمز، زرد و نارنجی به چشم می‌خورد.

آیا می توان گوجه‌فرنگی‌های گیلاسی را به‌جای گوجه‌فرنگی‌های خوشه‌ای ارائه داد؟
جواب قطعا بله است! گوجه فرنگی گیلاسی و گوجه فرنگی خوشه‌ای در نهایت تقریباً مشابه هستند و هر دو در سالاد استفاده می‌شوند و یا به صورت خام خورده می‌شوند. اگر قصد دارید که آنها را به عنوان چاشنی استفاده کنید، گوجه‌فرنگی گیلاسی را انتخاب کنید، زیرا تقریباً دو برابر گوجه‌فرنگی خوشه‌ای هستند!

گوجه فرنگی گیلاسی

منبع: www.plantinstructions.com

برای تهیه گوجه‌فرنگی گیلاسی و خوشه‌ای و انواع نشاء صنعتی سبزیجات با شماره زیر تماس حاصل نمایید:

09399994643

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *