نهال گستر رویان

 

در ارتباط ویدئو کنفرانسی با دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور بهره برداری از طرح توسعه شرکت نهال گستر رویان به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان کشاورزی کشور در شهرستان آبیک آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، طرح توسعه شرکت نهال گستر رویان در زمینه تولید نهال با روش کشت بافت گیاهی و تولید نشاء مکانیزه محصولات کشاورزی و تجهیزات و امکانات مدرن، خط کامل تمام اتوماتیک بذرکار، سیستم ضد عفونی بخار آب از طریق ویدئو کنفرانس و با نظارت دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

شرکت نهال گستر رویان سالانه قادر به تولید هشت میلیون نشاء در هر دوره 75روزه، تولید نهال کشت بافتی با ظرفیت سالانه یک میلیون اصله، تولید نهال در فضای آزاد با ظرفیت سالانه 600هزار اصله و همچنین توانایی تولید یک میلیون قطعه پیوندک می باشد.

این شرکت از سال1390 با تجهیزات و امکانات کامل اقدام به فعالیت های علمی و اقتصادی در زمینه کشاورزی مخصوصا تولید نهال کرده است.

همچنین این شرکت در زمینی به مساحت 5/4هکتار احداث شده که یک هکتار آن گلخانه مدرن و تمام هوشمند است.

علاوه بر آن این شرکت دارای آزمایشگاه و سالن کشت بافت و بیو تکنولوژی گیاهی، خط مکانیزه تولید نشاء سبزی و صیفی با آخرین متدولوژی روز دنیا است.

گفتنی است برای احداث و راه اندازی این طرح کشاورزی تولیدی بالغ بر یکصد میلیارد ریال هزینه شده که بیش از 40میلیارد ریال آن از محل صندوق کار آفرینی امید تامین شده است.

همچنین با راه اندازی طرح توسعه این واحد تحقیقاتی و تولیدی زمینه اشتغال برای 55نفر فراهم شده است.

گلخانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *