نهال پاییز

چرا بهار ممکن است بهترین زمان برای کاشت درختان میوه نباشد؟

دو دلیل وجود دارد که چرا درختان کاشته شده بهاره استرس بیشتری نسبت به درختان پاییزه دارند.

گلدهی
در بهار ، درختان مایل به گل‌دهی هستند. میوه ای که از جوانه‌ها رشد می کند حاوی دانه هایی است که در نهایت به درختان جدید تبدیل می شوند.
وقتی ازنهالستان درخت می خرید، معمولاً چند سال سن دارند. این بدان معنی است که آنها در سنینی قرار دارند که احتمالاً شروع به باروری می کنند. هنگامی که درختان در بهار کاشته می‌شوند، باید جوانه‌های گل را  حذف کنید تا مطمئن شوید درختان تمام انرژی خود را صرف تولید گل در سال اول نمی‌کنند.
از آنجا که بیشتر درختان میوه در اواخر تابستان یا پاییز رشدی ندارند، با کاشت در این زمان، دیگر لازم نیست کار جوانه گیری را انجام دهید تا درختان روی رشد ریشه متمرکز شوند.

مشکل تعرق
در هوای گرم ، درختان برای خنک نگه داشتن خود از خود تعرق می کنند. تعرق گیاه معادل تعریق انسان است. گیاهان برای خنک کردن برگهای خود رطوبت را از ریشه هایشان می گیرند. این رطوبت تبخیر شده مانند دستگاه تهویه هوا برای درختان عمل می کند.
برای درختان کاشته شده در بهار که دارای سیستم ریشه ای کاملاً مستقر نیستند ، آبیاری مکرر و عمیق برای اطمینان از گرمای بیش از حد آنها ضروری است. بنابراین ، مگر اینکه در سیستم آبیاری مناسبی تاسیس کرده باشیم ، احتمال دارد درختان تازه کاشته شده در منطقه ریشه اغلب رطوبت کمی داشته باشند. در نتیجه ، آنها نمی توانند در درجه حرارت بالا سرد بمانند.

وقتی گیاهان قادر به تعرق نباشند، برگهای آنها دچار کم آبی شده و از بین می‌روند. از بین رفتن برگ به معنای آن است که درختان نمی توانند فتوسنتز کنند و قند را به ریشه ها بفرستند.
درختان همیشه در اثر از دست دادن برگ نمی میرند. با خنک شدن دما در پاییز ، آنها ممکن است در آخرین تلاش برگ‌های جدیدی تولید کند تا غذای کافی برای زمستان ذخیره کنند.
متأسفانه ، با وجود این تلاش ها در ذخیره سازی مواد غذایی ، این ذخیره غذایی برای ماندگاری طولانی مدت در زمستان کافی نیست.
بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که درختان آنها از یخ زدگی یا سرمای سخت از بین رفته‌اند. با این حال ، آنچه که باعث از بین رفتن آنها شده است، گرسنگی است که از تابستان شروع شده است، هنگامی که آنها در طی دوره های شدید گرما نمی توانستند تعرق کنند.

چرا کاشت درختان میوه در پاییز بهتر است؟

اواخر تابستان و پاییز وقتی درختان خزاندار مواد غذایی خود را برای زمستان ذخیره می کنند. آنها از همه شاخ و برگهایی که در بهار رشد می کنند برای گرفتن آفتاب و تبدیل آن به مواد غذایی استفاده می نمایند.
آنها همچنین از شرایط خنک‌تر و معمولاً مرطوب‌تر خاک استفاده می کنند تا ریشه ها را به عمق بیشتری وارد زمین کند.

این تمایل طبیعی برای ریشه کردن و نگهداری مواد غذایی به معنی آن است که درختان کاشته شده در پاییز به محض قرار دادن آنها در زمین روی ریشه تمرکز می کنند.

برای این که این کار عملی شود ، باید درختانی سالم بکارید که رشد بالایی دارند. یک درخت نیمه برهنه که در پاییز کاشته شده است ، از ظرفیت برگ برای حمایت از رشد بهینه ریشه برخوردار نخواهد بود و به همان اندازه احتمال دارد که مانند یک درخت کاشته شده در بهار که آب خود را در اثر گرمای زیاد از دست داده است، از بین برود.

فقط درختان میوه سالم و خوب مراقبت شده را بکارید.

به همین دلیل بسیار مهم است که فقط درختانی که در ماه های گرم از مراقبت خوبی برخوردار بوده اند را بکارید. خرید نهال از نهالستان‌های معتبر یا خرید مستقیم از کشاورزان محلی که به آنها اعتماد دارید بسیار مهم است.
پرورش دهندگان خوب ، نهال‌ها را در سایه نگهداری می‌کنند و آن‌ها را به طور مرتب آبیاری می‌کنند ، و در غیر این صورت اطمینان حاصل می کنند که درختان رشد یافته برای فروش دارای رشد عالی و رطوبت ریشه کافی در مواقع بحرانی هستند.

ادامه مطلب را در پست‌های بعدی دنبال کنید.

برای تهیه نهال میوه مناسب با شماره‌ زیر تماس حاصل نمایید:
02188222004

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *