سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ، صبح امروز با ورود به آبیک از یک شرکت دانش بنیان قزوین مستقر در شهرستان آبیک در حوزه کشت بافت گیاهی و تولید نشای مکانیزه دیدن کرد.

استاندار قزوین در این بازدید گفت: تقویت شرکت‌های دانش بنیان استان در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

هدایت الله جمالی پور گفت: در این راستا ۴۰ هکتار زمین برای پردیس علم و فناوری استان با رویکرد تقویت ظرفیت توسعه استان لحاظ شده است.

وی گفت: استان در حوزه کشاورزی ، نساجی ، شوینده‌ها و … ظرفیت زیادی دارد و تقویت شرکت‌های دانش بنیان این حوزه در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل این شرکت نیز در این بازدید گفت:اولین شرکت دانش بنیان بخش کشاورزی هستیم و برنامه کوتاه مدت،میان مدت و بلندمدت برای ادامه کار داریم.

امین یداللهی افزود: شرکت نهال گستر رویان در ارائه خدمات کشاورزی مدرن و علمی، محصولات و خدمات مختلفی را توسعه داده که بیشتر آنها برای نخستین بار در ایران انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون این شرکت ظرفیت تولید یک میلیون نهال انگورهای اصلاح شده را در سال دارد و برای راه اندازی فاز جدید مجموعه اقدام کرده است.